elcokarinindonesie.reismee.nl

Dagje in Ubud

Vandaag begonnen we weer met een prachtige ontbijt. Elco had halve kokosnoot met yoghurt, fruit en granola en ik had een dragonfruitsorbet, ook met granola en nog meer fruit. Na het ontbijt kopje koffie op ons balkon en vervolgens rondje lopen in de buurt. Het koffietentje waar we heen wilden, was dicht, dus toen maar een stukje doorgelopen. Vervolgens verder gewandeld voor een lunch. Elco ging voor loempia's en ik voor nasi goreng (dat eten ze hier op ieder moment van de dag).

Daarna hebben we een grab-car genomen naar het centrum van Ubud omdat we Ubud palace wilden gaan bekijken. Onderweg begon het te regenen. Het regenseizoen is pas later, maar nu kunnen er al wel wat buien vallen. Vannacht heeft het heel hard geregend en geonweerd. Ik heb het onweer overigens niet gehoord, maar Elco wel :) Toen we er waren, regende het nog steeds en bood de chauffeur zijn paraplu aan. Morgen krijgt hij hem terug, want dan gaan we met hem een dagtour maken langs wat bezienswaardigheden in de omgeving. Handig om zo eerst een klein stukje te rijden en te merken dat hij goed rijdt en prima Engels spreekt. Hij komt ons morgenochtend halen.

Ubud palace in de regen was mooi om te zien. Ook grappig hoe toeristen dan toch een selfie willen maken met een paraplu in de ene hand en een telefoon in de andere, maar dan door de paraplu het gebouw er niet op krijgen. De regen was trouwens lekker warm en hield ook snel weer op. We liepen wel met onze sandalen tot aan de enkels in het water, maar dat was ook warm water :)

Na het Ubud palace lekkere cocktails gedronken in een hip cafeetje en daarna met een taxi naar het hotel en heerlijk op ons balkon gezeten. Vanavond bij de Warung aan de overkant gegeten, lekkere Gado gado (Karin) en saté Ajam met rijst (Elco) met een Bintangbiertje erbij. Erg veel gekko's waren er zo te horen, maar dit keer niet in het restaurant. Na het eten daar nog een lekker kopje Bali koffie en toen terug naar huis. Daar genieten we nu op het balkon van ons tweede biertje van vanavond :)

Donderdag gaan we door naar Lovina Beach in het Noorden. Omdat Bali zo mooi is en de vulkaan nog rustig, blijven we toch voorlopig hier. We hebben een plek geboekt in de Banana Villa Retreat en dar ziet er ook heel mooi uit! Vervoer is ook al geregeld :) We hebben via de Belgen van de fietstocht een chauffeur en daar hebben we via whatsapp nu mee afgesproken. We blijven in ieder geval vier nachten in Lovina Beach.

Groetjes,

Karin en Elco

mini

Fijn dat jullie zo genieten. Ik geniet echt met jullie mee. Geweldig.

Els

Weer een goed verslag van deze dag, we beleven het ook helemaal. We missen wel de geuren denk ik. Alweer dank dank dank!???☔️