elcokarinindonesie.reismee.nl

Balinese bruiloft

Vandaag hebben we een relaxte dag gehad. We zijn op tijd opgestaan voor een ontbijtje aan het zwembad. We zitten nu op een supersjieke plek met maar twee appartementen en in totaal dus 4 gasten. De andere twee hebben we de hele dag nier gezien :)

Omdat de eigenaar hier op vakantie is naar Canada, zorgt haar zoon voor de aansturing van 3 personeelsleden. Er is een jongen die de tuin doet en twee dames die bijvoorbeeld voor het ontbijt zorgen, maar ook als we zin hebben in een drankje of we willen eten bestellen bij 1 van de Warungs in de buurt, dan kunnen we ze een whatsapp sturen en komt een  uurtje later het eten.

Gisteravond hadden we dat al gedaan met de nasi campur en vandaag tussen de middag had Elco kekker een hamburger met frietjes en ik rijst met kip ketjap. Zo'n lunch kost hier zes euro met z'n tweetjes en dan wordt het aan het zwembad geserveerd. Ontbijt wordt wel gemaakt door Nur één van de medewerkers hier.

Vandaag dus zwemmen en lezen/puzzelen/podcast luisteren afgewisseld en dat was heerlijk op zo'n mooie plek.

Eind van de middag ons klaargemaakt voor de bruiloft. We hadden allebei een Sarong te leen gekregen en gingen samen met Mario, de zoon van de eigenaar, naar de buren. We hadden al de hele dag muziek gehoord en wilden nu wel eens zien waar het vandaan kwam.

Bij het feest werden we vriendelijk begroet door de familie van het bruidspaar en het bruidspaar zelf. We mochten meteen een bekertje water en een rietje pakken en een schaaltje met gebakken banaan en nootjes. Vervolgens even met de vader van de bruidegom gesproken en Mario. We werden vooral door de kinderen die er waren,  aangestaard, maar als je terugkeek, waren ze verlegen.

Na een tijdje gepraat te hebben, werden we door de oma uitgenodigd naar de keuken. Daar stond een heel buffet klaar met rijst, allerlei vleesgerechten en pittige boontjes. We kregen een mandje mer rijstpapier en mochten eten opscheppen. Best wel een beetje spannend, want veel vliegen en zo, maar we gokten het er maar op. We mochten niet terug naar het feest, maar moesten met z'n vieren in de keuken netjes ons bordje leeg eten. Daarna mochten we nog voor de tweede ronde, maar die hebben we voor de zekerheid maar overgeslagen. Wel kregen we nog een stuk meloen. Ondertussen zaten we zelf ook onder de vliegjes, dus toen het eten op was, snel terug maar de rest van het feestje. Daar nog heel even gezeten en toen met Mario teruggelopen naar onze luxe plek. Eigenlijk bizar, er zit alleen maar een muurtje tussen, maar het zijn zulke verschillende werelden. Mooi om mee te maken.

Nu genieten we nog even na met het geluid van de krekels en daar doorheen feestmuziek. Onze huiskat wil alleen steeds naar binnen en zat net al op de koelkast.. ja, we hebben een complete keuken hier, maar om tr gaan koken terwijl je voor 6 euro met z'n tweetjes kan eten en zo ook nog de plaatselijke bevolking steunt :)

We hadden nog wel wat andere boodschappen nodig, maar ook dat heeft Nur voor ons gehaald. Luxe hoor en ook nog wennen, maar voor hun is het een bron van inkomen en wij zouden anders de taxi moeten nemen naar een winkel en dat is ook wat omslachtig.

Vanavond vroeg slapen, want morgenochtend gaan we dolfijnen zien :) en snorkelen!

Tot de volgende keer

Karin en Elco

Els

Was weer een mooi verhaal, hoop dat jullie kunnen slapen met de bruiloft in de buurt! Truste en dank voor het verhaal!