elcokarinindonesie.reismee.nl

En nog een warme dag

Omdat het vandaag weer een hele warme dag is, en mijn buik nog steeds niet helemaal lekker, hebben we lekker rustig aan gedaan. Er was vandaag een belangrijke ceremonie bij de tempels (alle tempels van Bali. Voor de Balinezen is dat even belangrijk als voor ons Oud en Nieuw. Ze beginnen s ochtends vroeg met de familie bij de familie-tempel (iedere familie heeft een eigen tempel bij huis) en daarna gaan ze naar de tempels in de dorpen en steden. Er zijn hier bijna geen kerken en moskeeën, slechts 5% is Christen en 5% Moslim, de rest Hindoe.

Wat we hier bij onze Homestay vooral merkten is dat het personeel nog mooier gekleed was dan anders, veel in wit en geel. Verder waren er personeelsleden die hun kinderen bij zich hadden die al even mooi uitgedost waren, inclusief Sarong. Zo zagen we een man met z'n zoontje van 18 maanden bij het zwembad, het jongetje keek vol bewondering naar ons en wij naar hem :)

Verder was het erg druk bij het beeld van de heilige olifant voor ons huisje. Veel meer offers dan normaal, inclusief rijst, ei, koekjes, druiven. Het ene na het andere personeelslid kwam langs met bakjes en wierook. Mooi om te zien.

Wij vonden het toch te warm om naar de tempel te gaan en daar in de brandende zon te lopen, dus bleven dichtbij zwembad, huisje en wc :) De lunch hebben we tussen de middag via whatsapp besteld. Komang is de vaste persoon die ons dan het drinken en eten komt brengen, altijd vrolijk en vriendelijk en wilde ook graag Facebook vrienden worden. Je merkt dat Facebook voor mensen een manier is om meer van andere mensen mee te krijgen uit andere landen. Zelf kunnen ze een reis naar Europa waarschijnlijk nooit maken, maar zo zien ze toch eea. Qua lunch hadden we een club sandwich met frietjes. Dat ging er goed in, al moest Elco wel even helpen met de frietjes. Indonesisch en Balinees eten is heel lekker, maar af en toe iets anders ook. De dag ervoor had ik spagetti Napolitana, ze maken het dan Indonesisch door het wel lekker pittig te maken :)

's Avonds in het restaurant gegeten. Leuk is dat ze hier je naam onthouden en dat terwijl er best veel gasten zijn. Het eten ging goed, al krijg ik nog niet alles op, omdat m'n buik dan protesteert. Na het eten door de mooie tuin naar onze kamer gewandeld.

Els

Wat leuk dat jullie die speciale feest/offerdag mochten meemaken?Weer een mooi verslag, dank jullie wel!???

Mini

Hetblijft fijn die verhalen te lezen. Je krijgt er helemaal een beeld bij, samen met de kiekjes ik ben ook blij dat je je weer wat beter voelt. Groetjes voor Elco en voor jou.