elcokarinindonesie.reismee.nl

En, heel verrassend, nog een hele warme dag :)

Vandaag zijn we verhuisd, niet weg uit Pemuteran, maar omdat we extra nachten bijgeboekt hebben, konden we niet in onze andere kamer blijven. Vanochtend voor het ontbijt alle spullen in de tas gestopt en toen we na het ontbijt terug kwamen, stond er al iemand klaar om de spullen te verhuizen. Ok, het was maar tien meter, maar wel lief natuurlijk. In ons oude huisje zitten nu hele belangrijke mensen denken we. De ingang was namelijk helemaal versierd en we hoorden tijdens het ontbijt een Australiër vragen of hij de belangrijke gast kon spreken, maar weten nog niet wie het is. Het is een blanke man en hij groette vriendelijk, misschien een beroemde Australiër of zo, of een minister.

Na de verhuizing hebben we ons snel omgekleed en zijn we naar de receptie gelopen. We hadden voor vandaag twee fietsen gehuurd. Dat ging overigens ook heel grappig. We vroegen bij de receptie om twee fietsen. Puta ,de man achter de receptie keek ons aan: "voor vandaag? " Wij dachten dat dat misschien lastig zou worden, maar na even praten keken we achterom en stond er al 1 fiets, even later bracht een mevrouw van de overkant nog een tweede fiets. Voor twee fietsen heb je hier maar 1 slot nodig trouwens, want dan zet je ze gewoon aan elkaar.

Het waren niet de beste fietsen, maar voor ons korte ritje naar het strand prima :) we vonden 20 minuten lopen heen en 20 minuten terug met een brandende zon en een gevoelstemperatuur van meer dan 40 graden wat veel, dus dit was sneller en koeler op de fiets. Links fietsen hadden we al eerder gedaan en we hebben inmiddels ontdekt dat automobilisten en scooters hier goed op overig verkeer letten, dus als je netjes links blijft, gaat er niks mis. Wel even wennen dat er dan ook nog ingehaald wordt vanaf de andere kant, maar ging prima.

Na 10 minuten waren we op het strand en zetten we de fietsen op de parkeerplaats. Dit was een ander strand dan waar we laatst de zonsondergang hebben gezien, namelijk het snorkelstrand :) We hebben geen foto's kunnen maken daar, want we hadden besloten om alles bij het hotel te laten liggen omdat we niet wisten hoe het er daar uit zag. We komen er zaterdag misschien nog wel een keertje :) we hebben twee keer een rondje gesnorkeld en heel veel mooie vissen en ook blauwe zeesterren gezien. Het is een plek waar ze nieuw koraal proberen te kweken. Het was er niet heel druk, nog ongeveer 6 andere mensen die daar gingen snorkelen. Tussendoor even bijkomen op een badlaken onder een boom in de schaduw. Na een tweede ronde zijn we nog even een verse kokosnoot gaan drinken bij een resort aan zee. Heerlijke plek ook, dus mochten we nog eens naar Pemuteran gaan, dan gaan we daar misschien wel heel :) grote kans dat we daar zaterdag nog gaan lunchen :)

Morgen worden we om 9:00 opgepikt voor een snorkeltrip naar Menjagan island. Je kan er goed snorkelen en de enige bewoners van het eiland zijn herten. Heel bijzonder lijkt ons dat! De dag is vandaag nog niet voorbij. We gaan om 17:00 kijken of het al iets afgekoeld is, om eventueel nog naar tempels te fietsen en anders leveren wedan de fiets weer in. Als er verder vandaag nog nieuws is, dan vertellen we dat later wel :) waarschijnlijk gewoon lekker eten hier in het restaurant en dan in ons huisje chillen met een boekje.

Groetjes Karin en Elco

Els

Zo, nog verhuizen ook in de vakantie, wel een comfortabel huisje gekregen? Net als jullie vorige huis? Weer een mooi verslag, dank dank dank???

Karin

Ja hoor, huisje is net zo fijn, heel klein beetje kleiner, maar wel buitendouche, goede airco en nu twee ligstoelen buiten. Bed is ook iets gekrompen :)

Cees

Fijn dat het je weer wat beter gaat Karin! We horen nog wel hoe het verder gaat met die “hoge piet” naast jullie. Veel plezier op het island en het snorkelen!

Mini

Jullie genieten en genieten maar. Ik gun het jullie van harte.mhet is daar ook zo mooi.