elcokarinindonesie.reismee.nl

Terug in Ubud

Vandaag waren we al weer op tijd wakker op onze nieuwe plek. Na een kopje koffie op het balkon zijn we naar boven geklommen naar het restaurant voor ontbijt. Zo, dat was weer lekker uitgebreid. Beginnend met thee en fruit en vervolgens verschillende opties. Wij gingen voor Amerikaans. We kregen daarbij broodjes ( een koffiebroodje en croissantjes en een sneetje wit), maar ook twee eieren (naar keuze hoe) twee worstjes, bacon, een halve tomaat uit de oven, spinazie, een paar gebakken aardappeltjes. Zelf konden we nog sap of water pakken, al haalt de sap het hier niet bij onze vorige locaties. Misschien zijn er gewoon verwend.

Na het ontbijt zijn we richting centrum gelopen. We kwamen onderweg langs een geocache die we nog niet hadden. Er zijn er hier niet zoveel, dus dit was pas onze derde :) wel leuk verstopt in een kast. Daarna stukje verder gelopen en toen hadden we al weer dorst. Bij een restaurantje goede koffie, water en gemberijsthee gedronken. We zaten er mooi, want je kon iedereen langs zien rijden of lopen. Er was schijnbaar al weer een ceremonie, want er liepen veel mensen in mooie kleren en vrouwen met manden op het hoofd.

We zijn later weer een stukje verder gelopen en bij een Warung terecht gekomen met een mooie tuin en lekker Indonesisch eten. Elco ging voor de Soto Ayam en ik voor de Gado Gado. Heel lekker en gelukkig zaten we onder een afdakje, want er kwam een enorme bui aan.

Toen het eten en de drankjes op waren, was het al weer droog. We zijn naar de markt gelopen en hebben we daar nog even rondgekeken. Leuk om te zien hoeveel zooi ze verkopen, maar toch ook nog wel leuke kunst. Na de markt liepen we door en kwamen er nog 1 van onze chauffeurs tegen. Heel toevallig :) We hebben na de markt nog een lekkere smoothie gedronken in een leuk cafeetje waar je op kussens kan hangen en een boekje lezen. Vervolgens hebben we aan de overkant gegeten.

Dat is wel het leuke aan Ubud, dat je lekker veel keuze hebt aan restaurantjes en steeds iets nieuws kan uitproberen. Ik heb vanavond Mahi Mahi gestoomd in bananenbladeren gegeten en Elco had en lekkere chicken-sandwich. Gelukkig was het happy hour en kregen er ook nog de tweede cocktail voor niks :)

Na het eten hebben we een taxi genomen naar het hotel. We hadden al genoeg gelopen en het was al donker. Weggetje naar hotel is ook heel onregelmatig, dus dat is in het donker niet zo fijn. De chauffeur die we nu hadden, was weer superenthousiast :)

Nu zijn we nog even op onze kamer aan het bijkomen en lezen en dit verslag aan het typen. De WiFi werkt hier niet zo goed, dus maar even kijken of het lukt om hem te uploaden.

Tot morgen!

Karin en Elco

Mini

Goedemiddag voor jullie.

Ik zit heerlijk aan mijn ontbijt (gewoon brood) jullie belevenissen van gisteren te lezen. Leuk hoor. Ik kreeg net die zien dat elco weer 3 kiekejes heeft gestuurd. Jullie hebben vast al weer wat gedaan. Ik dus nog niet. Fijn dat ik het verhaal van gisteren nog kon kezen. Fijne dag verder samen.

Els

Weer een mooi verhaal, jullie genieten er mooi van! Ga zo door!?????☔️??