elcokarinindonesie.reismee.nl

Hele warme dag

Onze eerste dag in Pemuteran begint al warm. Als we de deuren open doen en uit de koele airco-kamer stappen, valt er een warme deken over ons heen. Zo vroeg al!

We ontbijten in het restaurant. Een restaurant zonder muren overigens, je moet het zien als een groot dak op palen. De rest is open. Daaronder is een verhoging waar chique gedekte tafels op staan. Er staat al een meneertje in het uniform van het hotel te wachten. Hij groet ons vriendelijk, schuift onze stoelen aan en legt de rode katoenen servetten op onze schoot. En dat alleen maar voor het ontbijt! :-)

Gelukkig lijkt het iets beter te gaan met de buik van Karin, ze heeft wel weer een beetje trek. We krijgen een bord vers gesneden fruit, een verse fruitjuice (fruit eten we hier echt genoeg!), een groene thee (welkome afwisseling na veel sterke, zwarte thee) twee getoaste broodjes en zoete jam. We hadden ook een medium gekookt eitje gekozen. Dat bleek nog helemaal zacht te zijn, dus dat zagen we niet zo zitten hier. Koninklijk als we bediend worden, werden de vier eitjes weer meegenomen en werden er vijf minuten later nieuwe eitjes op tafel gezet. Deze waren helaas weer te zacht. Toen hebben we het maar gelaten. Morgen nieuwe kansen, blijkbaar hebben we verschillende definities van soft, medium en hard. Morgen proberen we hard.

Gezien de temperaturen en de nog wat instabiele situatie van Karin's buik, besloten we de ochtend bij het zwembad door te brengen. Dat is met deze tropische temperaturen ook het beste vol te houden. Afkoelen in het water, opdrogen op een ligstoel in de schaduw. Lekker lezen en puzzelen. Als het te warm wordt weer zwemmen. En zo door. Niet zo spannend om te lezen, lekker om te doen. Veel meer zit er ook echt niet in met deze temperaturen. Gelukkig hebben we een kamer met airco, waar we kunnen afkoelen als het écht te warm wordt. Ook hier werkt de roomservice via WhatsApp en hebben we na een appje onze luch lekker op het bankje voor ons huisje opgegeten. De prijzen zijn hier ook onvoorstelbaar laag, je hebt al een lekkere lunch voor 3 tot 4 euro.

We willen nog graag bij het strand kijken, hier op tien minuten lopen vandaan (zelfs daar vonden we het echt te warm voor) en snorkelen. Dat schijnt verderop vanaf het strand te kunnen. Ergens de komende dagen gaan we met een bootje naar een onbewoond eilandje hier in de buurt, waar je ook mooi kunt snorkelen en enorme schildpadden onder water kunt zien. De zee is hier overigens mooi turquoise, zagen we gisteren al vanuit de auto.

Karin heeft bij de Spa van dit verblijf een uurtje gezichtsbehandeling geboekt. Dus zij ligt lekker te ontspannen terwijl ik de blog bijwerk. Op de achtergrond klinkt wederom muziek. Bij de islamitische buren is een feest met live muziek. Gelukkig zijn het leuke, zomerse klanken. Het klinkt een beetje alsof het hoofdpodium van Oerol verderop staat en dat zijn voor ons geen vervelende associaties. En we hebben inmiddels zoveel ceremonies en feesten gehoord hier, dat we er aan gewend raken. Het hoort er blijkbaar bij.

Inmiddels is Karin terug (het is nu 17:20u) en we lopen zo even naar het strand. Er is een beetje bewolking gekomen en daardoor is de felle zon even weg. DaarnA lekker eten hier (de keuken is, op de eitjes na, echt prima!).

Liefs!

Elco, ook namens Karin

Mini

Weel een prachtig verhaal. Weer van genoten. De kiekjes ook weer allemaal even leuk. Ik ga nu lunchen, want ik moet om 1 uur bij de kapper zijn.